Ieder serieus bedrijf heeft een website nodig. Of je nu start als zzp’er of al een tijdje onderweg bent, een professionele site is absoluut onmisbaar. Misschien heb je het al geruime tijd zonder website gedaan, bijvoorbeeld omdat klanten je toch altijd wisten te vinden. Wellicht zie je ook een beetje op tegen de rompslomp die het met zich meebrengt. Toch loont het om als ondernemer een website te hebben. Waarom dat zo is, leggen we graag aan je uit.

Een website is perfect als online visitekaartje

Een website is hét online visitekaartje van je bedrijf. Je kunt op je site onder meer vertellen wie je bent en welke producten en/of diensten je aanbiedt. Het is dus een laagdrempelige manier om met (nieuwe) klanten in contact te komen. Mogelijke klanten krijgen zo een eerste indruk van wie je bent en dit kan zomaar bijdragen aan meer omzet voor je onderneming. Bovendien: een website is vaak veel goedkoper dan het plaatsen van advertenties in kranten en/of tijdschriften. Met een CMS zoals WordPress is een website eenvoudig zelf te onderhouden, maar je kunt dit uiteraard ook uitbesteden aan een externe partij.

Een website is goed voor je vindbaarheid in Google

Een professionele website is goed voor je vindbaarheid in Google. Opdrachtgevers die een zoekmachine gebruiken om op zoek te gaan naar een zzp’er kunnen nu jouw website vinden en eenvoudig contact met je opnemen. Bovendien zijn de resultaten van een website meetbaar. Dit is terug te vinden in allerlei statistieken. Je ziet niet alleen het aantal unieke bezoekers, maar ook welke pagina’s in trek zijn en hoeveel procent van de bezoekers ervoor kiest om bijvoorbeeld een offerte-aanvraag te doen. Dit stelt jou dus in staat om gericht in contact te komen met je doelgroep en indien gewenst de nodige verbeteringen door te voeren op je site.

Een website koppel je gemakkelijk aan je social media

Een bedrijfswebsite is eenvoudig te linken aan al je social media kanalen. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter. Dit verbetert niet alleen de interactie met je doelgroep, het is ook goed voor je ranking in Google. Door regelmatig unieke content te plaatsen, krijg je voorkeur van Google in de zoekresultaten, zeker als je content is toegespitst op je doelgroep. Plaats daarom met enige regelmaat blogartikelen, foto’s of filmpjes.

Ga zelf aan de slag met het maken van een website, bijvoorbeeld via JouwWeb.